::TQ kWn2::

Jumaat, September 09, 2011

Hantu BuKu

seram x????kisah "hantu buku"...hahaha...tajuk jew..bkn aku nk cete psl antu pun...mm..sbenanye juz nak war2kan yg aku nih antu buku..bkn buku skola pun (xgemar lgsg nk bace buku skola sdgkan esok aku de final exam...huh!!!klu result xgempak mule la serabot..padahal diri sendiri yg xsedor diri..choooppp!!bebalik pada cete asal..aku nih suke bace novel...melambak2 da novel kat uma xtmasuk yg org pinjam xpulang2..agak eh nenek die nk bace...kejam!!!yg ilang lg...mmm...tp,sejak da kawen+ade anak..aku da xsempat nk layan...sgt2 xsempat!!!!cemburu jew dgn org yg ade mase utk bace novel2 tuh..gamaknyer aku nih tggu pencen bsok br leh bace..moge pjg umo...amin!

eh!!n3 arini aku juz nk btau yg aku beli buku yg bertajuk..."CARA TERINDAH UNTUK MATI....wahai Tuhan,kami datang...."tah la...aku xtau nape aku leh beli buku ni..padahal semlm aku dok belek2 buku La Tahzan...koleksi b4 nih aku da bg kt kakak aku..so,ingt nak simpan balik...tp,pk punye pk..len kali..tp elok je nk kuar aku tpandang buku ni...dgn ringan jew tgn nih trus amik...byr n bla..(sampai tertinggal uncang+henpon..sib bek uncle tuh simpan)...tp kan..pcaye x...aku masih xbace...bleh plak ade perasaan takot...takot cz tlalu "kecil" diri ni utk mengadap illahi..tlalu sedikit bekal utk aku kesane...tah2 xde lgsg..ALLAHUAKHBAR....takotnye...insyaallah..pas abis exam sok,aku nak stat bace...



"Malaikat Izrail akan datang tanpa kenal rasa hiba, menghancurkan rasa cinta, meruntuhkan kekeluargaan. Hartamu yang segunung tidak akan berkuasa menghentikannya. Hanya 1 yang mampu menyelamatkan jiwamu,iaitu amalanmu. Adakah engkau sudah bersedia untuk mati???
~Dr. 'Aidh Al-Qarni, pengarang La Tahzan~

Tiada ulasan: