::TQ kWn2::

Rabu, Mei 23, 2012

ABG pergi dan xkan kembali..

Husni Bin Hj Mohd Rawi (15 April 1971-03 Mei 2012)
**Al-Fatihah**

21 April 2012 seluruh rakyat msia dgemparkan dgn berita Abg da xde...kami adik badik??opkos terkesan!apatah lagi dpt berita dr org len..muke somi time tu??OhMgee..gilo bongih...yer la,isu matiek org leh wat men2..ape yg akan aku tulis ni adalah utk tatapan aku dmasa akan dtg...mane la tau,akn dtg aku "PELUPA"..kpd family o ade readers yg rase xsesuaaaiiii...awal2 aku mohon maaf!ni luahan n cete saya ttg abg!

kenal abg adalah 1 anugerah terindah wat saye..kenapa??yer,abg ler yg offer adik laki die utk sy...hihhi..
tQVM abg...aku knal abg thn 2000..hmmmmm...time tuh kami sesame dok Sri Suajaya Condo,Sentul...abg dok bujang ngn abg tajul n abg CD..aku lak dok ngn Junior 4eva Goonies!cane knal abg??hahha...abg nak ngorat kakak umah den..konon kwn ngn den dapek la tuh...xdo den kasik chance eh..koso layan!!!dsebabkan nak sgt die kwn ngn kakak tu...abg leh halang aku dlm lif..semata2 nk ty name  kakak yg cun tu..kikiki...takotnye psl..aku btau la...kang buat dio pape kan aku mampuih!!tu antara intro aku memula knal abg...pas tragedi sangkut dlm lif...kami mula rapat..pas abis klas n kojo,aku ikot abg kuar merambu...ikot abg g Planet la...lepak uptown la..g mkn2...tgk wyg la..mmm...plg xleh bla,ikot die p kojo...bab mkn,mmg layan...time tuh aku xmkn byk lg...maka dio la tukang sapu mknan aku..oh yer...lupo nk btau,aku n abg declare Adik+abg angkat...hahahha..poyo!adegan kene kejar ngn wartawan kt uptown..hahha..depe ingt aku GF abg..n best moment, aku bjaya pujuk abg g psr mlm jln TAR..syok sgt2!mmg die xkoso lyn jln sesak2 tu...tp part yg aku kureng ngn abg nih..klu bab jumpe peminat..mmg die sombong ;p

bab mkn,mmg port sodap2!ikot slero dio la...windu la bile cete bab mkn ni...xde lg org nk banje kami mkn sodap2..abgggggggggggggggggg!!!!da mule meleleh da  aku byk layan band indon pun dr abg...aku mule giller dewa sbb abg...hahha.. "nah,z dgr lagu dlm kaset nih"...dulu lyn kaset yo...kami suke kangen..yes!!!kangen da aku ngn abg..amat!!!!pastu dgr lak "surti tejo"...hahah...berebut2 nyanyi tang "di acukan jari tgh...."
Ya Allah,aku rindu abg **Al-Fatihah**

abg pnah ckp...dlm ghamai2 adik angkt die..ngn aku die leh layannnnnnn...yo lar!!den xpandai nk mintak2 dwet dio...-----tergendala sebentar cz dok layan SIL chatting n dok layan blog kisah abg saat-terakhir-ABusNi n Al-fatihah-pertama- (yg nih family da mtk delete!!!))n aku terus dok selongkar blog2 itu...n mlm ni aku berteman ayo mate!ALLAHUAKHBAR...nak cete bab2 kenangan indah byk sgt..tp cukup la seme tau,aku mmg terkilan dgn pemergian abg..abg selayaknye abg..aku sebenanye cemburu..cemburu cz abg da de pengganti kak u..selama ni mane2 pegi kami follow..ape2 pun cari kami..wat pape pun ngn kami..tp,bile die ade GF,hubungan kami makin renggang...Ya ALLAH...nape perlu ade pasaan tu???siyes talking,aku sgt2 syg abg..n aku takot sgt pompuan2 yg knal n rapat ngn die sekadar "suka2"..aku terima kakak pun sbb aku pk abg da suke...ish!!!mmg btol kite nih manusia xpernahnye sempurna..n now,bile da xde br kite terase kan???itu statement bese...dsaat2 akhir die....aku mmg marah sgt2 ngn die..kesian abg!nape la aku ikotkan sgt kata ati nih??nape aku terus menghukum abg dgn spekulasi2 itu??nape ek???xleh pk aku time tuh..keadaan aku time tuh mmg serabot amat...mcm2 hal....pas 1-1 mende dtg..marah tanpa ade usul pekse..ikot dan ati bodoh ni...aku makin xfhm abg..marah menguasai segala2...

antara isu2 yg wat aku emosi ngn abg *die mrh bami dpn kwn2 n kakak*isu nak kawen*isu TP*isu membongak (mcm2)*isu RM36*................mcm2 la................nak pulak aku da stat bz ngn kusus n pastu stat klas..maka,mmg tbpeluang nk jumpe lgsg...tp pas isu "keramat" tuh...kami jumpe gak..tu pn kejap je..rezen,ami nak g anta brg2 ke KLIA...last jumpe 22 April 2012...tpakse lembutkan ati cz somi ckp abg rindu aku n nuh...yer...ikot aje...bile smpi2 je,bile ingt balik...nmpk keadaan abg xbmaya tp gagah gak cz nmpk nuh...Nuh pn yer2 nanges n pastu meluru g kat Babah die...Ya ALLAH,kejamnye aku!!aku wat xtau dgn pasaan abg kat kami...dlm borak2 kosong...Abg de ckp n ayat2 tuh akan aku kenang n sure menangis setiap kali ingat...

"Z,Abg minta maaf eh...Abg tau,Abg da wat silap...seme org mrh abg..NL kemain mrh abg...--abg ngn muko sedih die--aku???mule la sayu...Z,abg syg korg...abg syg kau,abg syg Nuh..Ami...kau jgn wat abg cani..kau jgn tggl abg...abg xde sape2 da...MAAFkan Abg eh........."..now,sape tinggal sape???abg...sape xsyg abg?? abg byk jasa dgn kami..byk sgt...dwet??xyah ckp la..mmg byk die labur da..jam g-shock merah tu..aku nk ganti blk cz jam tu da ilang time kami same2 bcoti...huhuhu...BB..da 2x abg tukar..akn aku jage..beg roxy..kasut adidas..baju hard rock..duit xyah cete lar...ish!!byk la...xtertulis da..

bile abg da xde ni...alhamdulillah!seme jd baik..penerimaan kakak dlm family juge amat baik..xsangka!!!alhamdulillah...n aku sgt bsyukur kerana perjalanan abg menemui ALLAH bjln lancar..xde cacat cela lgsg..n ape yg abg takot x tjadi..ape yg abg takot???yup,die pnah btau..abg nak kuroskan bdn..tp aku kate xcomey...abg takot sgt klu die meninggal kene kebumi guna kren..hihih...time tu kami golak2 yo..n alhamdulillah..abg mampu di angkat siap djulang lg..alhamdulillah...

pasaan curiga aku kt kakak setel bile aku seat 2gether ngn kakak n kmi borak lama..dr percakapan tu..yes!!ternyata kakak ikhlas...tq kakak...!!!!!abg bertuah dpt kamu...tp syg,jodoh kalian x lama...insyaallah..di sane nnt pasti kalian bertemu....
smoge abg dtempatkan di syorga n dkalangan mereka2 yg beramal soleh..

-redha lah wahai hati-
ni lar hadiah bezday yg paling besar wat aku...ABG,z SYG ABG...sgt2..amat2...ketat2!!!syg xterhingga sampai la die pergi..wpun pasaan marah menguasai segala2 tp jauh dlm ati aku nih...aku syg abg..cume sejak 2 menjak ni aku marah sbb mcm2 hal...biar la aku simpan sbb utama tu...tuhan je tau!
bu, abg nak anak tp xpe la..nuh tu anak abg..dats y die pggl babah tp syg,depe xdpt celebrate bezday same...mmm....no bezday party wat nuh cz x tingat kat babah die...aku la yg ingt,nuh tu xtau pape...
masih-ade-yg-syg
die abang
~kini tinggal kenangan~

                                                            anak manja babah+mommy




                                                        


my matchmaker (*,*)

Tiada ulasan: