::TQ kWn2::

Isnin, Jun 10, 2013

May Nuha El-ZAhra

Syukur ke hadrat illahi...5/5/13 aku selamat melahirkan MAy NUha...tu la..masin sggh mulut kali ni...stiap kali org ty bile nk bsalin...bile nak bsalin??hehek...selambe jek aku jwb..balik ngundi nnt z bsalin ler ni...da xlame ni...haha...padahal edd 17/5...nak sgt awal kn...hhahhaha...mmg awal 2wiks la dr abg nuh...
 
Kenangan 5/5/13 (bezday twin D,bezday ank abe n bezday adik angkt)
N yg plg best adalah PRU13..4 me la best sbb ade bende nk dkenang...
Now babah Nuh Keje PD maka aku nih sik la risau die xsempt teman aku bsalin...selalu ckp kt die sy nih xlame da syg...da nk bsalin sgt da nih..hahha..die pn selambe jek..awk jgn risau...mmg awk akn bsalin...ceh!!!so,segala2nye aku sempt setel...kemas w/station...kemas uma... ;)
 
A day b4 (4/5/13) kami kuar b2..xbwk nuh..ade keje nk dbuat n sempt mlawat ibu n bkelah bsame ipar duai n anak2 buah kt spitalf...pas setel tu, babah nuh nk tgk wyg...hmmm...aku pn da lame xmewayangkn diri maka kami melayan ler muvie...sakit2 mengeras tu normal la...sempt g soping baju nuh..hahha..pas tgk wyg aku ingt nk g spital sbb mengeras tu makin kerap..tp pk2 blk klu btol kne tahan xdapat lak tgk n cium2 nuh...ish...so, xjadik...mlm tu masih bleh tdo dgn lenanye..tdo uma ma n subuh tu kidnap nuh blk uma...
 
Balik uma pas solat subuh,perot makin kerap mengeras...solat pn da xkusyuk...huhuhu..dok menahan sakit..tp malas nk pk sgt aku layan running man n sambil2 lipat kain...pastu siap g jemur kain (lawak...babah Nuh suh bwk tepon kot2 aku nk bsalin...hampeh...klu aku jerit pn da leh dgr ler)
Kunun2 nk g ngundi tghari tp nengokkan keadaan diri aku nih maka aku batal jek idea asal..hahah..mane xnye kejap nk g spital dlu br anta nuh uma ma...eh2,pastu terPK syg lak if xngundi...ishhh!!last2 dlm kol 8.30am g anta nuh dlu..kol 9am g ngundi..(xtahan wei tgk org bpusu2 g memangkah) dgn pewot senget2 tuh aku nyaris2 nk panjat bukit skola tp penjaga laluan suh nek ngn car..alhamdulillah...elok da smpi...sib jumpe ngn ma...maka,ma ler amikkn no laluan n aku trus ke laluan 4 n men potong Q la cz aku kan handikep  ;p ...aku pasan jam kt tgn pencalit "inai" biru tu kol 9.15am...so da setel trus ajak ma p spital...kunun nk bekpes tp kali nih sakit len mcm lak..so, trus la ke spital slyg (15min pjlnan)
 
Da kt dewan bsalin nk register tp sketol pn xde nurse nih..gamaknye dpe p ngundi kot...aku da xleh nk dok dah kali ni..mmg rase cam nk bsalin amat...tp tu la...xde gak tanda2 spt drh o air ketuban..smbil2 bdiri tggu nurse aku ngap roti tp xtertelan dah..haih...kompom penat nk meneran t..tp sib da telan segelas ESP...xla lapor sgt..ayoo...mano lak nurse nih ha...ke hulu ke hilir da nih...nmpk jek kelibat nurse aku trus terjah...sib die trus suh aku masuk n opkos cek laluan ler tu...masuk blk 1st tu pn same...xde gak org nk lyn...argh!!!sakit xsanggaa da nih..tetibe tah mane dtg nurse suh kencin n bkk suaq DA...hihi..elok jek kencin n br nk bdiri...gebushhhhh...pecah la air ketuban..lencun seket santik n sandal kerani iolssd...huh!!!sape suh melawa nk g branak..hahahha...
 
Bile da pecah air ketuban...menggelupur la doc n nurse..cek2 da bkk 6cm...nurse pn thegeh2 la nk psg ctg...ble aku ckp sakit die kate br 6cm ..haaa..ble aku ckp je nk "berak"...huhuhu...menjerit die pggl kwn2 cz da nmpk kpala adik nuha n trus tolak masuk labor room..yg klakar nurse pn da slh2 pggl nama suami norzarizie nih...maka,aku pn mjerit la suh babah nuh amik baju anak dlm keta (mane nk tau secpt nih kan)...hahha..drama btol...n spt biase..mmg xsempat nk buat pape pun...sempat alih bed jek..adik nuha da kuar..hahaha...yeayyy!!!mudah n cpt...syukur...skejap sgt2...9.56am adik nuha kuar dah...adik nuha kuar dgn seberat 2.78kg..xpe la xbesar pn..janji adik nuha cukup sifat n sihat!!!
 
Kecoh la dlm LR adik nuha bby pru..sbb pasan jari mak berinai biru..opsss..kali ni wpun amat2 mudah bsalin n tetas ckit jek (ko ingt baju ke men tetas2) tp time jahit tu hanya allah yg tahu...azabnyeeeeee....hmmm...elok selesai jahit, babah nuh smpi ngn beg ibu n adik nuha..."aik, da kluar dah???"..hahahha...yo, semenye urusan allah kan...even die ade ngn aku tp klu allah tu da tentukan die xdpt same2 smbut kelahiran nuha ttp xkn jd kenyataan..selame nih dok rissu sgt2 sbb jauh tp da dpn mate pn same gak..hikhikhik...semenye sekelip mata ;)
Smoge allah pelihara aku n jauhkn aku dr sebrg masalah kesihatan..kali ni pantang seminggu aku tpaksa drive ke kelas cz de exam...kuat???hebat???x adik2...akk ko xkuat n xhebat tpg
tpakse...sggh tpakse...menangis ble adik2 ade yg prihatin...haih...mmg xgaye pntg la kali ni...cume pntg tang mkn je...yg lain tpakse langgar....hmmmm....
 
Alhamdulillah...now nuha pn da sebln n tggl beberape ari lg ibu nk abis pntg...
Tqsm wat adik2 sekelas specially my gegelicious cz byk bantu dr segi esemen n progrm yg akn kite wat tgh bln nih...luv u guyz...much2 hokey
 
Opss...elok jek serbis spitl slyg nih..elok jek pas bsalin depe serve air milo,roti n ns goreng...hmmm..ekceli spital gomen nih xleh nk bajet indah2...memadai la kan...n bhgn masing...kali ni aku dpt ok same gak hukm ritu...alhamdulillah..
 
 
 
 

NUHA DAY 1

NUHA 1 MNTH OREDI :) 
 

Tiada ulasan: