::TQ kWn2::

Khamis, Februari 24, 2011

~KUASA TUHAN~

mmm..semlm bace blog adik haku sowg nih..subhanallah...syahdu sgt2...n aku leh menangis!!!
mmg menyayat hati n itu ler kebesaran kuasa ALLAH SWT...
ble tgk pic2 kemalangan tuh...yesss!!!mesti aku pun akn ckp "sure meninggal la nih"...
tp, kite hy mampu bkata...tuhan menentu segala..
so,rini aku nak share ngn kengkwn n asben
 (semlm aku cete die cam blur2...so,biar die tgk sendirik)

Bermulalah kisah......

Hanya kematian yang dapat dibayangkan oleh semua pengguna jalan raya bila
menyaksikan kejadian ini....

kemalangan ngeri yang melibatkan 5 buah kereta dan
sebuah kren yang telah terbabas lalu merempuh kenderaan yang sedang melalui
jalan ini dan kenderaan yang sedang berhenti di lampu isyarat..

Kia spectra yang di pandu oleh seorang ibu dengan anaknya...



Gen2 juga di pandu oleh seorang ibu yang baru balik kerja...


Akhirnya apa yang dikatakan kemalangan maut terjawab......
Sebuah kereta wira terperosok dibawah kren...

 Lihatlah kerakusan Kren yang menerkam kereta yang di pandu oleh seorang Ibu yang
sarat mengandung dan hanya menunggu masa untuk melahirkan anak.....
Cuba anda bayangkan kedudukan dan situasi ibu ini sekarang.....
MAUT mungkin sedang memanggil......YA ALLAH

Suami yang mengetahui kemalangan yang melibatkan isteri tercinta hanya mampu
berserah dan memanggil nama isteri tercinta......dan bertawakal...serta berserah pada
ALLAH yang MAHA KUASA....

Akhirnya dengan KUASA ALLAH satu keajaiban terjadi......
Si Ibu yang terperangkap dibawah Kren meminta TOLONG!!!!!!!........
Usaha Terus ditingkatkan bagi dapat mengeluarkan Si Ibu dengan segera.......
Pihak bomba cuba sedaya upaya dan dengan segala kelengkapan yang ada
cuba mengeluarkan mangsa dengan segala kemahiran yang ada.....





Akhirnya wajah Si isteri dapat dilihat.......
Tuhan saja yang tahu bagaimana sedihnya Hati Si Suami melihat keadaan Si
Isteri....yang tersepit dibawah Kren.....YA ALLAH...


Kata-kata semangat dan ayat suci Al-Quran yang mampu Si Suami bagi pada Si Isteri
agar ia terus bertahan dan sabar......Insyallah dia akan selamat
Pihak Bomba terus meningkatkan Usaha!!!!



Akhirnya Bumbung kereta berjaya dipisahkan dari kereta....
Bantuan Sebuah Kren diperlukan bagi mengangkat kren yang menghempap kereta
Si Ibu ini......dan mengeluarkan kereta ini dari bawah kren...

AKhirnya wajah tenang Si Ibu dapat dilihat apabila kren yang menghempapnya di
angkat dan kereta mangsa di tarik keluar oleh orang ramai...

Pihak Pramedik memberi bantuan pada Si Ibu agar Si Ibu dan Bayi dalam kandungan
Si Ibu selamat

Jika dilihat dari keadaan kereta ini mungkin kematian yang kita akan jangkakan....Tapi
" Ini yang disebaliknya....Dengan Kuasa ALLAH".....Subhannallah...



sumber: blog dak ira
             AMrazd









4 ulasan:

LiErOSe~QiEmi berkata...

eksiden ni dah lama kan.. penah dpat emel pasal eksiden ni.. tp tu la kuasa Allah kan.. Subhanallah.. rase kerdil tengok gambar.. Tapi syukur ibu & baby selamat

~sUsUMaSaM~ berkata...

haah..da lame..tu ler...kuasa allah..haih!!!

Myra Jay berkata...

MJ pun penah dapat emel nie, 1st time baca mmg sedey giler, nanges ha.. Kuasa Allah tiada tandingannya :)

larradanish berkata...

airmata akak pun tak malu2 menitis..subhanallah..maha besar kuasa allah taala..