::TQ kWn2::

Jumaat, Mei 06, 2011

~Sempena Hari Ibu~

SELAMAT HARI IBU, MAMA!!!!!
(di Msia, Hari Ibu dsambut pd minggu ke2 bln Mei)

~mama wif abah~

utk sekian kali..HARI IBU mai lg..huhhu!!dis yer aku harap sgt dpt meraikan dgn insan yg bgelar anak...mudah2an!!!n ini lar adiah yg thebat dlm idop aku....insyaallah ;)

pengorbanan seorg ibu????yup...!!!mmg sukar nk nilai sebuah pengorbanan seorg ibu wat kite seorg anak...tp kini...aku mule merase..wpun masih blom merase azab bsalin..tp tempoh peknen selama 40w3d nih wat aku btol2 insaf dgn ape yg da aku wat kat mama...Allahuakhbar!!!byknyer dosa aku ngn mama...Ya Allah...Kau terima ke DOAku pg,siang n mlm wat orgtua ku nih???masih ade keampunan ker wat aku nih???

dulu.....bile mama tegor aku melawan..aku membebel2 kt blkg die...aku wat xdgr...aku endahkan stiap kate2 yg kuar dr mulut die...aku AH!!! setiap suruhan die...n kdg2 tkeluar kate2 yg.....%^&*$#@()&&^ sehingga menitis airmata mama yg byk menderita dgn karenah aku.....kejamnyer aku nih!!!!~dulu..aku nih dgelar singa krn tlalu garang~tp garang aku nih xbtempat...dgn mama+abah pun aku leh wat lawan...nape???nape aku camtu????skng aku br nak menyesal???hmmm.....walau camne pun...aku sgt2 btuah cz mama+abah masih melayan aku spt anak2 yg len...aku akui...aku mmg xrapat ngn mama..aku lbh ngn abah...tp skng...alhamdulillah..hubungan kami da ok...da leh gurau...sbenanyer..mama aku nih sgt2 sporting,klakar...(sejak kami adik badik da godang2 nih)..dulu mama grg sbb nak didik kami..kan???

skang,kami adik badik cube nak epikan mama+abah...kami janji akan buat sehabis bek utk mereka b2 yg da lalui byk kisah2 duka...insyaallah!!!!syukur...adik badik aku seme bjaya ngn life memasing n xlupe bjase utk orgtua mereka...alhamdulillah ;)

nape mama senang sgt mengalirkan airmata tatkala aku melawan die?????now br aku phm...bkn senang nk melahirkan seorg anak,kan???nak2 lak mama ckp,dlm ramai2 anak die..aku yg paling sakit...yg len tuh mcm nk "ber" jew...haih!!!~wpun aku xtau la keadaan mama tuh cane kan time ngandungkan aku...yer la..thn 1981/1982!!skng aku nih thn 2010/2011 wujud mcm2 kemudahan pun...teruk!!!!inikan die..ngn abah slalu outstation..g cek up lak jln kaki...ayooooooooo!!!!!xdpt nk byg...SOWIIIIIIIIIIII mama...

pengorbanan tbesar seorg IBU!!~pengalaman aku~
::mengusung pewot 9bln 10hari ke hulu ke hilir::
::blaku perubahan besar ngn bentuk bdn,kembang sane kembang sini::
::pewot pecah2 da rope rimau::
::ketiak,leher,celahan2 da hitam2::
::nak tdo susah kdg2 smpi sesak2 nafas::
::pgerakan pun tbatas,jln tsenget2 da rope pinggu::
::bile mkn...kuar blk...muntah2 kunin n ijau mcm nk pecah dada::
::mkn nak sedap2..cyan somi nk bajet tgh2 bln::
::emosi xmenentu...sian si somi yg slalu mjadi mangsa::
::suhu bdn xnormal..demam...bpeloh2 mcm mandi::
::tiap kali cek up kene cucuk hamek darah~sbb aku seriau ngn jarom~::
::kene selop sesukati dek doc pelatih..ngok!!!::
::tggu bjam2 setiap kali nk cek-up::
::kene stay back kat opis cz nk ganti jam kuar::
::sempot2...mengah2...::
::kamoo mengeras wat ibu slalu nk "ter"...krem sane-sini::
::tetibe jadik pelupe..kurang dgr::
::skt pinggang..skt blkg..skt "mak2 sedare"::
::eh....mcm2 la...tp seme tuh pengorbanan yg wat aku epi utk menimang kamoo,anakku::

n..ini sketsa ibu n abah...n kate2 semangat dr kengkwn..mudah2an kamu ingt wahai anak..

Tiada ulasan: